A Humán – testnevelés – művészetek munkaközösség
Munkaközösség- vezető: Sirkó Katalin Krisztina
A Humán munkaközösség a 2013/2014-es tanévtől működik az intézményben, mely öt munkaközösség összevonásából jött létre. Munkaközösségünk tagjai: magyar nyelv és irodalom, történelem, művészetek (ének- zene, rajz), élő idegen nyelv és testnevelés szakos oktatók.
Szakmai munka
Munkaközösségünk kiemelkedő feladata az iskolai és nemzeti ünnepeink, megemlékezéseink valamint kulturális hagyományaink megőrzése. Az ünnepélyek színvonalas megrendezésével hozzájárulunk hagyományaink, a hazaszeretet, nemzeti érzés elmélyítéséhez, a tanulók személyiségének formálásához. Történelmi és színházi előadások szervezésével elősegítjük a tanulóink látókörének szélesítését.
„Október 23-i ünnepség 2018”
Idegen nyelv
Az idegen nyelvet tanító tanárok a középiskolásokat felkészítik az érettségire, valamint a szakképző osztályok tanulóit a szakmájukhoz szükséges szókincs és szakszavak megismertetésével , szituációs gyakorlatokkal a külföldi munkavállalás lehetőségét segítik.
„idegen nyelvi karácsony 2018”
Művészetek
Intézményünkben több tanuló hangszeren játszik, és zeneiskolában is bővíti a tudását. Iskolánk számukra fellépéseket biztosít, hogy megmutassák tehetségüket, és ösztönözzék társaikat is a zene szeretetére. A jól rajzoló tanulók munkáiból kiállítást szervezünk.
Fejlesztő munka
A fejlesztő pedagógusok iskolánkban a tanulási zavarokkal küzdő diákok felkészülését, segítését végzik. A folyamatos munka a személyiség fejlődését és a megfelelő tanulási módszerek elsajátítását teszik lehetővé. Az egyes tantárgyak esetében a felmentések elintézéséhez segítséget nyújtanak a pedagógusok a szülőknek és a tanulóknak.
Testnevelés
Iskolánkban a testnevelés tárgy tanításához szükséges alapvető tárgyi és személyi feltételek rendelkezésre állnak. Intézményünk rendelkezik megfelelő méretű tornateremmel, ahol szükség esetén két osztály párhuzamosan is dolgozhat. Az épületen belül található a szertár, ahol a sporteszközöket tároljuk. Rendelkezik az iskolánk kondicionáló teremmel, ill. rekreációs helyiséggel, ahol többféle teljesítménynövelő, erőfejlesztő gép található. Továbbá kialakítottak egy asztaliteniszezésre alkalmas termet.
A tanulók átöltözésére, felkészülésére rendelkezésre áll négy mellékhelyiséggel, zuhanyzóval felszerelt zárható öltöző.
Kinti létesítményeink:
- Két 20×40 m méretű pálya kézilabda kapukkal felszerelve (az egyik szilárd burkolatú).
- 280 m hosszú 4 futósávos salak burkolatú futópálya.
- Szilárd burkolatú kosárlabdapálya.
- 2 db. ugrógödör salakos nekifutó sávval.
- Megfelelő terület súlylökés, gerely, diszkosz oktatáshoz, gyakorláshoz.
- Salakos teniszpálya.
Egységes szakmai, pedagógiai, nevelési koncepciók:
A pedagógus részéről a tanulók értékelésének az alapja a tanulók önmagukhoz viszonyított fejlődése. A tantárgyi követelmények és a nevelők tanmenete évfolyamonként azokat a jellemzőket emelik ki, amelyekben az adott évfolyamon a tanulóknak javulniuk, fejlődniük kell. Minden testnevelő részére közösen elkészített tanmenet áll rendelkezésre, figyelembe véve a tanári közösség egységes szakmai, pedagógiai, nevelési koncepcióját, a meghatározott követelményeket, az újonnan megjelenő segédanyagokat, az iskola által biztosított felszerelést, ciklusokra lebontva az anyagot.
A testnevelő tanárok a jó adottságokkal, képességekkel rendelkező gyermekeket orientálják a választható sportjátékok valamelyikének irányába, és felkészítik őket a különböző versenyekre.
„Sportnap”
A munkaközösség tagjai:
Név |
Szak |
Boros Gabriella |
Magyar-történelem |
Deladi Zsombor |
Testnevelés |
Domonkos Ferenc |
Történelem-földrajz |
Dorkó Erzsébet |
Német nyelv-egészségfejlesztő mentálhigiénikus |
Képes Gyula |
Szlovák-ének-zene-testnevelés |
Képesné Kövessy Margit |
Magyar-történelem |
Földi Veronika |
Gyógypedagógus |
Gabora Attila |
Angol nyelv |
Sirkó Katalin Krisztina |
Német nyelv-etika |
Szűcs Zsuzsanna |
Pszichológus |
Tóth Viktória |
Magyar-könyvtár informatikai szakirány |
2018. június 15.