- Részletek
-
Publikálva: 2014. június 07. (szombat) 19:16
-
Utoljára módosítva: 2014. június 07. (szombat) 19:18
-
Találat: 6616
Nevelői tevékenysége és életvitele
-
kollégáiról, munkatársairól a tanulók előtt tisztelettel és megbecsüléssel beszél
-
családközpontú szemléletet képvisel, azt kifejezésre juttatja munkájában és szavaiban
-
együtt halad az úton a nevelőközösséggel, osztályával, tanítványaival felelős a tanulói és szülői személyiségjogok maximális tiszteletben tartásáért,
-
bizalmasan kezeli a kollégákkal, az osztályokkal és az iskolával kapcsolatos informá-ciókat, az iskolával és munkájával kapcsolatos szolgálati titkot megőrzi
-
szükség esetén támogatással, korrepetálással segíti a lemaradó diákokat
-
saját tanítványait az általa tanított tantárgyból magántanítványként sem az iskolában, sem azon kívül nem tanítja
-
részt vállal a közösségi környezet kialakításában, a bizalomra építő kapcsolatok, a csa-ládias és otthonos légkör megteremtésében, a diákcsoportoknak az iskola életébe tör-ténő bevonásában
-
közreműködik az iskola céljainak megvalósításában, hogy az iskola a maga sajátos eszközeivel és lehetőségeivel hozzájáruljon a kultúra, a gazdaság és a társadalom érté-keinek formálásához
A főbb tevékenységek összefoglalása
-
megtartja a tanítási órákat,
-
feladata az intézmény és a munkaközösség munkatervében rögzített szakmai és peda-gógiai feladatok előkészítése és végrehajtása,
-
megírja a tanmeneteket
-
munkaidejének beosztását az SzMSz megfelelő szakaszai részletezik,
-
legalább 10 perccel a munkaidő, ügyeleti idő, illetve tanítási órája kezdete előtt köteles a munkahelyén tartózkodni,
-
a tanítási órára való érkezéskor figyelmet fordít a tanterem állapotára, ha az osztály el-hagyja a tantermet, akkor – ellenőrizve az állapotokat – utolsóként távozik,
-
tanítási óráján vagy közvetlenül azt követően bejegyzi a naplót, nyilvántartja az óráról hiányzó vagy késő tanulókat,
-
rendszeresen értékeli tanulói tudását, félévente legalább a heti óraszám + 1 osztályza-tot (de legalább félévi 3 osztályzatot) ad minden tanítványának,
-
összeállítja, megíratja és két héten belül kijavítja a szükséges iskolai dolgozatokat, a témazáró dolgozat időpontjáról az osztályt (csoportot) legalább egy héttel a kijelölt időpont előtt tájékoztatja,
-
a tanulóknak adott osztályzatokat szóbeli értékeléskor azonnal, írásbeli dolgozatnál a kijavítást követő órán ismerteti a tanulókkal,
-
tanítványai számára az osztályzatokon kívül visszajelzéseket ad előrehaladásuk mérté-kéről, az eredményesebb tanulás érdekében elvégzendő feladatokról,
-
javaslatot tesz az iskolai munkaterv szakterületét érintő pedagógiai, szervezési, stb. fe-ladataira,
-
részt vesz a tantestület értekezletein, megbeszélésein, a konferenciákon, a szakmai munkaközösség megbeszélésein és értekezletein,
-
évente két alkalommal fogadóórát tart az igazgató által kijelölt időpontban,
-
a helyi tanterv alapján tanmenetet készít, szaktanári tevékenységét ennek alapján szer-vezi meg,
-
megszervezi a szükséges szemléltető eszközök, tanítási segédanyagok órai használatát,
-
az igazgató beosztása szerint részt vesz az érettségi, szakmai, felvételi, osztályozó és különbözeti vizsgákon, iskolai méréseken,
-
helyettesítés esetén szakszerű órát tart,